Kamera dışı aydınlatmayı kullanabilmek yalnızca profesyonel fotoğrafçıların becerisi olarak kabul edilir. Henüz lisedeyken bu işe başladığımda, flaşlı fotoğrafçıların harika ışıklarını kullandıklarını gördüm ve her zaman ne kadar havalı olduklarını düşündüm. Kısa bir süre sonra ilk flaşımı aldım. Bunu hatalar takip etti.

Fotoğrafçılıkta kamera dışı ışıklandırmayı kullanmanın neden ileri düzey bir beceri olarak kabul edildiğini anlayabilsem de, bunu bu kategoriye yerleştirmenin, gerçekte olduğundan daha zor görünmesine neden olduğuna inanıyorum. Flaşlı fotoğrafçılık kolay değil ama imkansız da değil. Tam tersi. Eğer vesikalık fotoğrafınızı çektiyseniz ve stüdyodaki ışıklandırma düzenini gördüyseniz, bunun karmaşık olduğunu düşünmüş olabilirsiniz ama aslında öyle değil. Her ışığın bir amacı vardır ve bir sorunu çözer. Kafadan vuruş yapmanın gerçekten çok fazla özgünlüğü veya yaratıcılığı yok. En azından vesikalık fotoğrafta o özgün sesi göremedim. Daha ziyade, bazı vesikalık fotoğrafçıların, aslında bir fotoğrafçının yaptığı görüntünün aynısını yapan bir öğrenci kitlesi oluşturmayı nasıl başardıkları beni büyüledi. Yine de iyi bir imaj ve benim yaptığımdan çok daha karlı bir iş modeli. Yalan söylemeyeceğim; Benden vesikalık fotoğraf çekmem istendiğinde o fotoğrafçının yaptığına benzer bir tarz yaptım.

Işık Kurulumları Anlamsızdır

Kamera dışı flaşla ilk başladığımda, YouTube’a ve internete genel olarak göz atıyordum ve mümkün olduğu kadar çok aydınlatma ayarı bulmaya çalışıyordum. Bu, belirli bir sorunu çözmemi ve belirli bir bakış açısı kazanmamı sağlayan bir görevdi. Hiç bilmiyordum, resimlerim herkesinki gibi görünüyordu ve özgün bir görünüm elde etme konusunda pek düşünmedim. Ben yalnızca ışık düzenini tutturmakla ilgileniyordum, başka hiçbir şeyle ilgilenmiyordum. “Yanlış” kelimesini kullanmaktan nefret etsem de şunu söyleyeceğim: Işık kurulumlarını internetten kopyalayarak ışığı öğrenmek yanlıştır. Aynı durum, başkalarının ışık düzenlerini kopyalayarak ışığı öğrenmek için de geçerlidir.

Kopyalama, yalnızca deney yapıyorsanız ve bir görüntüde gördüğünüz görünümü elde etmeye çalışıyorsanız ilginç olabilir. Burada önemli olan sorun çözmektir. Bir ışık düzeneği bulma sürecinde, düzenin kendisinden çok daha fazlasını öğrenirsiniz; değiştiricilerin nasıl çalıştığını ve ışığın nasıl çalıştığını öğrenirsiniz. Hiçbir zaman mükemmel olmayacak ama başarmaya çalıştığınız şeye yaklaşabilirsiniz. Platon’dan bahsetmeyi seviyorum. Ona hangi ışığı kullandığını sorduğumda bana söylemedi. Bunun yerine, ışığını kendi yöntemimle bulmamı söyledi ve bu daha da iyi olacak çünkü özgün olacak.

Bir Işık Çok Şey Yapabilir

Koçluk yaptığım fotoğrafçılardan duyduğum ortak şikayet, yalnızca bir veya iki ışıklarının olması. Sınırsız bir ışık kaynağına sahip olmak güzel olsa da gerçekçi olmamız gerekiyor. Sahip olduğunuz tek şey bir speedlite olsa bile yine de olağanüstü işler yapabilirsiniz. Bu, ışığın nasıl değiştirileceğini ve şekillendirileceğini bilmekle ilgilidir. Seyahat ederken ve yanımda sadece bir sırt çantası getirdiğimde, yalnızca tek bir ışık (aynı zamanda güneş) getirebiliyorum. Bir ışığa ve bir değiştiriciye sahip olmak, sizi onunla ne kadar çok şey yapabileceğinizi keşfetmeye iten bir sınırlamadır. Birkaç ışığınız olsa bile, onlarla oynamanızı ve ışığı alışılmadık yerlere taşıyarak neler başarabileceğinizi görmenizi öneririm. Daha fazla ışık eklemek bazen çözdüğünden daha fazla sorun yaratır. Tek ışıkla çalışabilmenin önemini vurgulamak için aydınlatma eğitimimde bütün bir dersi buna ayırdım.

Her Şey Bir Işık Değiştiricidir

Bu doğru. Gördüğümüz her şey ışıkla etkileşime girer; dolayısıyla bir ışık değiştiricidir. Görmek böyle işler: gözünüz bir yüzeydeki yansımaları yakalar ve onu tercüme eder. Ünlü örnek, ışık değiştirici olarak kullanılan BigMac kutusu olabilir, ancak gerçek olalım ve ışık değiştirici olarak kullanabileceğiniz bazı günlük nesneleri düşünelim. Aklıma ilk gelen kalay folyo. Ne kadar yansıtıcı olduğu göz önüne alındığında, onu küçük reflektörler oluşturmak için kullanabilirsiniz; bu, özellikle ürün fotoğrafçılığında görüntünüzde küçük vurgular oluşturmak için kullanışlıdır. Bir diğeri ise vitray. Jel görevi görebilir ve resimleriniz için benzersiz ışık desenleri oluşturabilir. Kullanabileceğiniz bir diğeri ayna, bir diğeri ise büyüteçtir. Liste devam ediyor.

Değiştiriciyi Kullanmanın Milyonlarca Bir Yolu Var

Softbox veya sert reflektör gibi özel bir ışık değiştirici satın alıyorsanız, bunu kullanmanın birden fazla yolu olduğunu unutmayın. Örneğin, küçük bir softbox’a degrade ışık oluşturacak şekilde açı verebilir, ışığa farklı bir kalite kazandırmak için difüzörleri kaldırabilir veya olanakları daha da genişletmek için softbox’ınızı yarı dağıtabilirsiniz. Aynı şey sert reflektör için de geçerlidir; onu yakınlaştırabilir, dağıtabilir, üzerine ızgaralar ekleyebilir ve iç yüzeyi beyaza boyayabilirsiniz. Işığınızın gerçekte neler yapabileceğini bulmanın yollarından biri, kendinizi yalnızca o ışığı kullanmakla sınırlamaktır. Örneğin, sahip olduğum tek şey bu iken, bir güzellik yemeği hakkında çok şey öğrendim.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here